تبلیغات
مجله ی اینترنتی ایرانیان،بورس،فرابورس،سیگنال سهام،فانوس،Mohsen Rezaei،تحلیل - Seo چیست؟ ,سئو چیست,انجام سئو,افزایش رنکینگ با سئو,تگهای متا در سئو,اصول سئو
مجله ی اینترنتی ایرانیان،بورس،فرابورس،سیگنال سهام،فانوس،Mohsen Rezaei،تحلیل
مجله اینترنتی ایرانیان

Seo چیست؟

SEOمخفف عبارت :Search Engine Optimization یعنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر است.
وقتی یك سایت طراحی می كنید و اون رو در اینترنت قرار میدهید، باید به این نكته هم دقت بكنید كه كاربرانی كه از طریق موتورهای جستجوگر مثل گوگل به دنبال سایت مورد نظر خود میگردند چه تضمینی وجود دارد كه به سایت شما برسند؟
از نکات برتر موجود در موتور جستجوی گوگل تازه به تازه شدن کلمات کلیدی ثبت شده از تمامی صفحات به صورت ماهیانه است بدین صورت که گوگل هر ماه اقدام به ایندکس کردن مجدد تمامی کلمات کلیدی که از صفحات مختلف جمع آوری کرده است می کند و این می تواند منجر به یافت شدن موارد جدید توسط گوگل در صفحات مختلف گردیده و در جایگاه شما تاثیر منفی شدیدی بگذارد. پس یکی از وظایف اصلی هر Webmasterچک کردن ماهیانه جایگاه کلمات کلیدی خود در گوگل است. یکی از بهترین روش های اطلاع از جایگاه ماهیانه کلمات کلیدی شما در گوگل استفاده از نرم افزار فوق العاده Web SEO می باشد این نرم افزار که دارای یک نسخه رایگان نیز می باشد می تواند رتبه کلمات کلیدی شما در نتایج جستجو را بطور مداوم نشان دهد. امکاناتی که این نرم افزار فوق العاده در اختیار شما می گذارد بسیار فراتر از مورد گفته شده است.
آیا به تگ های title بهمراه h1 و h2 اهمیت می دهید؟
یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با رتبه یک سایت تگ های سه گانه title، h2 و h1 است که با اینکه همگان از اهمیت آن ها با اطلاع هستند اما قالبا فراموش می گردند. این تگ ها می بایست توضیف کوتاه و در عین حال کاملی از منظور اصلی صفحه و عناوین هر قسمت ارائه دهند چرا که این سه تگ از اولین مواردی هستند که توسط روبات های جستجوگر، ایندکس می گردند که این خود به روشنی بر اهمیت آنها تاکید دارد.
آیا از تگ META برای توصیف محتوای سایت خود استفاده می کنید؟
یکی دیگر از موارد موثر در توصیف سایت و یافت شدن آن توسط موتورهای جستجو استفاده از تگ META می باشد. در حقیقت اولین قدم در شناساندن سایت استفاده از این تگ می باشد چرا که موتورهای جستجو برای توصیف سایت شما در نتایج جستجو از این تگ استفاده می کنند که البته میزان اهمیتی که جستجو گرها برای این تگ قائل هستند کاملا به نوع موتور جستجو بستگی دارد که در مورد گوگل و PageRank نمی توان اهمیت فوق العاده ای برای آن قائل شد. در مجموع دو نوع تگ META وجود دارد که شامل Description tag و KEYWORDS tag می باشد که اولی توصیف کوچکی از سایت است و دومی شامل کلمات کلیدی موجود در صفحه می باشد. در هنگام نوشتن این تگ ها می بایست از قرار دادن فاصله بین هر واژه و همچنین از نوشتن کلمات با حروف بزرگ بطور کامل پرهیز کرد.
آیا نام تمامی صفحات شما به یک صورت نوشته شده اند؟
گذشته از اهمیتی که تعیین نام صفحات برای شناخته شدن توسط جستجوگرها دارد استفاده از حروف یکسان کوچک یا بزرگ برای تمامی قسمت های یک URL از اهمیت ویژه ای برخوردار است بدین معنی که کلمه ای که در ادامه یک آدرس و پس از .com نوشته می شود می بایست با ابتدای آدرس همحوانی داشته باشد چرا که در شناسائی URL ها، گوگل یک جستجوگر Case Sensitive است و بعنوان مثال برای گوگل دو آدرس http://www.writeage.com/ads و http://www.writeage.com/ADS دو آدرس متفاوت هستند که این موضوع را با چک کردن صفحات لینک داده شده به هر دو می توان تحقیق کرد. پس با متفاوت بودن شیوه نوشتاری دو صفحه مشابه، گوگل لینک های متفاوتی را برای هر کدام پیدا می کند و از این طریق PageRank متفاوتی را هم به آن دو اختصاص می دهد. در این قسمت چهار قانون سودمند وجود دارد :
1-
همواره از حرف کوچک در نوشتن آدرس صفحه استفاده کنید.
2-
هنگامی که کاراکتر پس از .com و اسلش (/) تنها یک کلمه است نیازی نیست حرف اول آن را بزرگ بنویسید.
3-
هنگامی که چندین کلمه پس از اسلش (/) بصورت به هم چسبیده نوشته شده اند ابتدای هر کلمه را بزرگ بنویسید.
4-
در مورد اسامی خاص از فرم استاندارد آن که مورد قبول همگان است استفاده کنید همانند SQL.
-
آیا لینک های شما حاوی اسم صفحه ای که به آن لینک داده اید هستند؟
یکی از موارد معمول در تمامی وب سایت ها استفاده از کلمات کلی برای لینک ها می باشد بدین معنی که بجای آنکه به اسم دقیق صفحه ای که قصد لینک دادن به آن را داریم اشاره کنیم از کلماتی نظیر "اینجا" "اطلاعات بیشتر" و نظیر این استفاده می کنیم بعنوان مثال این جمله را فراوان دیده ایم که برای یافتن اطلاعات بیشتر پیرامون فلان موضوع اینجا را کلیک کنید که با این کار از دید گوگل ما به آن صفحه لینک نداده ایم بلکه اگر کسی به دنبال کلمه "اینجا" بگردد گوگل ما را به او نشان می دهد! علت این امر در آن است که مکانیزم گوگل در نگاه کردن به عباراتی ست که در انتهای تگ <a href> نوشته می شود و از این طریق اگر صراحتا به موضوعی که در آن صفحه حکم یک Keyword را دارد و در تگ title نوشته شده است اشاره نکنیم در حقیقت به صفحه لینک نداده ایم. پس بهتر است مثلا بنویسیم: برای یافتن اطلاعات کلی پیرامون فلان موضوع به فلان صفحه بروید.
-
آیا گوگل را در یافتن محتوای دینامیک یاری می دهید؟
استفاده از محتوای دینامیک به استانداردی معمول در صفحات اینترنتی تبدیل شده است امری که لزوم نوشتن صفحات جداگانه برای هر قسمت را از میان برده است. اما در این میان و مخصوصا در سایت های بزرگ با محتوای بسیار زیاد، بخش جداگانه ای برای جستجوی محتوا به صورت کامل و جزء به جزء در نظر گرفته شده است که با نوشتن عبارت مورد نظر می تواند محتوای مورد نظر کاربر را از میان صدها داده مختلف پیدا نموده و به صورت صفحاتی جداگانه به نمایش بگذارد، صفحاتی که در حقیقت وجود خارجی نداشته و تنها برای نمایش به کاربر ساخته شده اند. این صفحات و موارد مشابه آن برای گوگل و تقریبا تمامی جستجو گرها غیر قابل مشاهده است و طبیعتا توسط آنها ایندکس نمی گردد و بدین ترتیب، PageRank صفحات موجود در سایت از لینک های مفیدی که از این قسمت بدست می آید کاملا بی نصیب می گردند. برای رفع این مشکل می بایست محتوای ایندکس شده تمامی صفحات موجود در سایت را به فرم یک لینک مجزا و با هایپر لینکی مشابه عنوان صفحه در درون این بخش قرار داد تا موتورهای جستجو با رسیدن به این قسمت تمامی لینک های آن را نیز به ایندکس خود اضافه کنند.
آیا شیوه لینک دادن از طریق تصاویر را می دانید؟
یکی از روش های قرار دادن لینک در صفحات دیگر استفاده از تصاویر است، تصاویری که معمولا بدون هیچ المان اضافی به صفحه مورد نظر شما لینک می باشند. اما این شیوه لینک دادن تنها در صورتی سودمند خواهد بود که در ساختار کد نویسی آنها از تگ های alt و title استفاده شده باشد چرا که جستجوگرها در ایندکس کردن تصاویر تنها به محتوای این دو تگ وابسته هستند. در مورد تصاویر بدون لینک نیز می بایست حتما از تگ <dl> استفاده نمود (البته شیوه استفاده از این تگ ها را به راحتی در منابع کد نویسی می توان پیدا نمود)
-
آیا به شیوه های فریبنده افزایش سریع PageRank اطمینان می کنید؟
کسب و کار تازه ای که کلاهبرداران اینترنتی برای کسب سود بیشتر در پیش گرفته اند، فریب کاربران تحت عناوینی چون افزایش سریع PageRank می باشد، شیوه ای که با دریافت وجه از اشخاص اقدام به قرار دادن لینک آنها در سایت های مجتمعی که به همین منظور ساخته شده اند کرده و با ازدیاد صفحات مشابه سعی در فریب گوگل درافزایش رتبه سایت دارند. شیوه دیگری که کارکردی مشابه مورد قبل دارد اختصاص یک پیکسل از یک وب سایت شناخته شده به یک لینک مشخص است، بطوریکه آن لینک حتی دیده نیز نمی شود. هر دوی اینها از موارد خلاف گوگل و مشمول "Death Penalty" از آن شده و حتی ممکن است به Ban شدن سایت های مشمول این مورد نیز منجر شود. پس برای جذب لینک بیشتر به صفحه خود از محتوای جذاب و کاربر پسند استفاده کنید نه از روش های تقلب و کپی کاری.

 

 

 

عكس نوکیا N9,عكس نوكیا ان 9,Nokia N9,Nokia ,ان 9,N9

عكس نوکیا N9,نوكیا ان 9,Nokia N9,Nokia ,ان 9,N9

نوکیا N9,نوكیا ان 9,Nokia N9,Nokia ,ان 9,N9

مشخصات عمومی نوکیا C2-02,نوکیا C2-02,نوكیا

عكس مشخصات عمومی نوکیا 701,نوکیا 701,Nokia نوکیا 701

مشخصات عمومی نوکیا 701,نوکیا 701,Nokia نوکیا 701

نوکیا T7,نوكیا تی 7,نوكیا تی سون,Nokia T seven

عكس نوکیا C3-01 Gold Edition nokia,C3-01 Gold Edition,نوكیا طلایی

نوکیا C3-01 Gold Edition nokia,C3-01 Gold Edition,نوكیا طلایی

نوکیا 500,عكس Nokia 500,عكس گوشیهای نوكیا

عكس نوکیا 500,عكس Nokia 500,عكس گوشیهای نوكیا

عكس نوکیا 500,Nokia 500,عكس گوشیهای نوكیا

عكس نوکیا 500,Nokia 500,گوشیهای نوكیا

نوکیا 500,Nokia 500,گوشیهای نوكیا




طبقه بندی: کسب درآمد،بهبود ترافیک، 
برچسب ها: Seo، Seo چیست، Search Engine Optimization، Search، بهینه سازی، ایندکس کردن کلمات توسط گوگل،
ارسال توسط م رضایی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

دانلود فیلم